Donnerstag, Juli 02, 2009

37 000 km...

... cyklotras vykazuje Česko dle časopisu, uff, jak on se jen jmenoval, cosi jako отчизна, no jo. Vlastně, mám-li citovat přesně (a to bych samozřejmě měl), vykazuje Česko AŽ 37000 km atd., to "až" je jistě důležité, jinak by je tam autor nedával, pravda? (To jen já jsem hloupý a nechápu.) Důležitý je ještě také doplňující údaj: ČR se nyní délkou cyklotras vyrovnává 4,5x většímu Německu, hurá.
Jen v tom Německu cyklotrasy nevypadají jako tahle na obrázku z Českého ráje. Vím, o čem mluvím, svého času jsem jezdil na kole do práce z Frankfurtu do Rosbachu a celých 25 km jsem se nepotkal s autem. Tady mne automobilisté, nerespektující dopravní předpisy ani na "cyklotrase", mnohdy docela vážně ohrožují. Když se pak dokonce předhánějí dva protijedoucí náklaďáky, nemám jiné východisko, než příkop vedle - ne, nehodlám si nic nalhávat: příkop vedle silnice. A ty statisticky vykázané cyklotrasy? Inu, Winston Churchill je údajně autorem tohoto výroku: "Nevěřím žádné statistice, kterou jsem sám nezfalšoval."

Keine Kommentare: