Freitag, August 21, 2009

TOP...

...neboli "tradice, odpovědnost, prosperita". Tak jo. A kdo je tady zodpovědný za S u starostů, kteří tuto iniciativu údajně podporují? Nebo jsou to nějací Starostovi, jako má Paroubek Kočkovy? Tajní čeští miliardáři? Pan Knotek senior, vyprávěl mi dnes pan Wilda, prý před volbami říkával: "Chudí lidé si politiky volí, bohatí si je kupují."
Jičín ostatně, tak ten si své politiky nekupuje, očividně je dostal zdarma. Na nákupy už by stejně nebylo, většina peněz se vydá za chodníky a nezůstane už ani pár korun pro někoho, kdo by před jejich realizací shlédl nové nápisy na městském infocentru. Já to nepoznal, tedy jsem se byl informovat a prý je to němčina: Informationscenter. Myslel jsem si, že německy by to mělo být Informationszentrum, ale úřad to opět jednou ví lépe. A o kus vedle zase na náměstí nový krámek, tentokrát s názvem v korektní němčině: Korrekt. Češtinu už ovšem majitel nezvládl.
Inu, když pomyslím na naše děti na jednom blízkém gymnáziu, nemohu se příliš divit. Zase ale se tam dbá o jejich bezpečí, to je dobře.
Abych se však nenavážel jen do Čechů - také v Německu je možné vidět legrační nápisy, cituji jeden z Berlína, návod na automatu: Druhou minci vhoďte až po vhození první. Jakýsi vtipálek k tomu fixem připsal: Zkusil jsem to obráceně - a šlo to taky.

Keine Kommentare: