Dienstag, Februar 20, 2007

klima

Minulý rok jsem si v polovině února nazul před domem běžky a vyrazil na masopust do Kacákovy Lhoty. Před několika dny nám letos na zahradě rozkvetly první kytky.
Samozřejmě z takového srovnání neusuzuji na dalekosáhlé změny klimatu, způsobené navíc lidskou činností.
Nicméně nejpozději Sternova zpráva by měla donutit k zamyšlení každého, bez ohledu na víru. Znám člověka, kterého dovedla nejen k zamyšlení, ale také k myšlence; jen docela mimochodem, ten člověk žije v Anglii. A říká: "Není to tak dlouho, co byli vědci přesvědčeni, že Země je zcela jistě placka, nesená želvami. Proč bych jim měla věřit teď?" (No ano, je to vlastně člověčice)
Odpovědět by jí určitě dokázal Hans Jonas, to děvče se však nepovažuje za intelektuálku a filosofy nečte. To má ostatně společné s většinou lidí; v Čechách tuto většinu podporuje fakt, že Jonas a jiní filosofové tady rozhodně nevycházejí v masových nákladech. A třeba "Faktor 4", knihu, mající k tématu co říci, tak tu si vydali vědci pro svou potřebu v počtu 500 výtisků, jsem-li dobře informován. Nebo to bylo 50? Inu, nebylo jich mnoho.
Takže někdy brzy, počítám tak do deseti dnů, na své stránce zveřejním alespoň kousek z jedné Jonasovy knihy, který jsem si tuhle dovolil přeložit. Třeba pro tu menšinu, která se zamýšlí nad tím, co dělá.
Termín tedy: 3. březen 2007. Adresa: www.pprokes.cz. Zodpovědná osoba: já.
Kontrolu při příští schůzi provede: aha, zase já. Jó. to bejvaly časy. A v zimě sněžilo, jak správně říká Jarek Nohavica.

Keine Kommentare: