Montag, Oktober 03, 2011

Fiche opatření

Tak jsem se o víkendu v Libuni setkal (vedle rytířů, řezbářů, řezníků a pekařů) s pojmem MAS coby brány do Českého ráje. V letáčku bohužel zkratka objasněna nebyla, až internet pomohl. MAS je "místní akční skupina" a pomáhá prý dobré věci. Ovšem způsob, jakým to dělá, je nedobrý. Hned na úvodní stránce zájemcům o bližšší informace předhodí fotogalerii v podobě zazipovaného souboru, dosti absurdní řešení pro mne jako člověka, který nechce rozbalovat ani stahovat, ale jen koukat. A kdo by byl ochoten se spokojit s textovou informací, je vzápětí konfrontován s pojmem "fiche opatření". Co to je? Inu, tady už nepomohl ani internet, google mne přivedl  zase jen k akčním skupinám - kruh se uzavřel a já dál nevěděl nic. Pravda, my už dům izolovali a na topení biomasou přešli před lety, takže by mi akční skupina asi stejně nepomohla, pokud ale by tomu bylo jinak a já od nich chtěl třeba pomoc s dotacemi na zateplení (což patří k nabízeným dobrým skutkům) ... No ano, pak bych se na ně stejně musel obrátit a tak bych se při té příležitosti mohl hned přeptat.
Jsa však od nátury zvědavý, obrátil jsem se stejně. O vysvětlení jsem poprosil manžerku místní akční skupiny - kdysi se tomu postu říkalo, nakolik si vzpomínám, velitel partyzánského oddílu.
Na odpověď napjatě čekám.

Keine Kommentare: