Donnerstag, März 21, 2013

Ou tú? Ou jé!

V jednadvacátém století jsme si pořídili připojení k internetu přes pevnou linku firmy O2, česky zvané ou tú. Protože pracuji hlavně přes net, potřebuji pro práci připojení jako kyslík k dýchání, tak jsem se tím názvem nechal zmást. Zatím se ale spíše dusím, mimo jiné vzteky. Za půl roku již šest návštěv techniků a čtvrtý modem - a nyní zas už druhý den čekám na funkční připojení. Prý se to bude řešit do 36 hodin. Nedostanu se na poštu, nedostanu se do banky... Ale mohu si přečíst novinky seznamu, což nikdy nedělám. V Čině vyrobený modem mi totiž cenzuruje internet, jako bych se nacházel v oné lidové republice, nikoli v členském státu Evropské unie. Bezduchý přístroj, který jsem si od  o-dvojky musel koupit, rozhoduje, na které webové stránky mne pustí a na které ne. Seznam ano, Spiegel online nebo gps-tours.de nikoli. Hotmail.com ne, ale poštovní účet u centrum.cz, který mám speciálně pro zasilatele spamu, ten mi povolí. Jako nebozí Číňané nesmím ani já na stránky jiné než ty "správné", "vhodné", "schválené".   Jenže já ani netuším, na rozdíl od Číňanů, kteří v tom smějí mít jasno, kdo mi ten internet blokuje. Čínský modem nebo česká O2?

Keine Kommentare: