Donnerstag, November 16, 2006

noviny

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Má spanilá, čtete ráda noviny?"
"Ach ne, netěší mne to, nečtu téměř žádné." "A vidíte, já musím denně čísti veškeren tisk, asi jedenácte různých novin, nejenže bych neusnul, ale cítil bych se jako bezruký" - a slož vzadu ruce, abys ukázal, jaký bys byl, kdybys nečetl denně všechny zdejší deníky, a cožpak teprve revue!
Poznáváte? Ano, Karel Konrád, Epištoly k nesmělým milencům. Není to u mne tak žhavé, nicméně - když už jsou různé noviny na internetu, přece jen občas nahlédnu. Je to zajímavé a mnohdy poučné. Tak onehdy jsem se dočetl, že se "v Česku zvýšil počet jednočlenných rodin. Jednočlenné rodiny nyní tvoří téměř třetinu z celkového počtu domácností." Z opakování pojmu "jednočlenná rodina" soudím, že se nejedná o omyl, nedopatření či přehlédnutí autora, nýbrž o radostnou zvěst: demografické problémy se Česku vyhýbají, respektive byly vyřešeny: Češi se dokáží rozmnožovat dělením, popřípadě pučením, a jejich odnože vytvářejí nové a nové "jednočlenné rodiny".
Jiné zprávy nejsou tak optimistické: "Dosáhnout zrušení víz, které potřebují čeští občané při cestě do USA, je možné do dvou let". Buď mělo být "která" nebo se v příštích dvou letech nedostane do USA žádný Čech legálně.
Budu také muset změ
nit své chápání slůvka exkluzivní - citát: "...exkluzivní jednání je ODS připravena vést i s ostatními stranami."
Pozoruhodnou součástí internetových novin jsou ostatně okamžité reakce čtenářů - u Lidových novin z neznámých důvodů pod odkazem "diskuse" a něčím související s jakýmsi "neviditelným psem". Když občas navštívím nějaký koncert v okolí naší vesnice, nemohu se ubránit dojmu, že invence hudebníků se zcela vyčerpala při vymýšlení jména kapely, stejně tak zde. Diskusi jsem si představoval spíše jako výměnu názorů, než nadávek, ale to jsem patrně zaostal. Nicméně jsem na oněch stránkách zjistil, že s českou nesvorností to není tak zlé, přinejmenším na jedné větě se debatéři bez výhrad shodnou: "Všichni mimo mne jsou naprostí idioti, (zakuklení) komunisté a ekoteroristé." Naprosto souhlasím! Snad až na ty ekoteroristy, potažmo rovněž často užívané ekologisty. Je zvláštní, že se onoho nadávání na psích stránkách příliš neúčastní ekologové, nýbrž vesměs lidé, kteří si přejí více dálnic, jaderných elektráren a DDT. (V posledním případě dokonce byl jeden z nich ochoten dokázat prospěšnost jmenovaného přípravku na vlastní kůži: " Dokáži vám to", pravil. "Kdybych měl zahrádku, sypal bych tam DDT klidně všude." Inu, "dokáži vám to, kdyby", to je skutečně svérázný způsob vedení důkazu.)
A tak je vděčným tématem též kritika získávání energie (energií ostaně může být jedině elektřina - též zajímavý pohled) z obnovitelných zdrojů. Například větrné elektrárny "hyzdí krajinu". Za toto tvrzení jsem opravdu vděčný, díky němu zde totiž mohu zase uplatnit několik fotografií:

















Ale udělal jsem včera též jiné obrázky, například tyto:
















-------------------------------------------------------------------------------------------------

Keine Kommentare: